Diagnostika školní připravenosti

Posuzování školní připravenosti je realizováno prostřednictvím MaTeRS - Test mapující připravenost pro školu, v prostorách MŠ se souhlasem rodičů a v období od září do ledna.
Záměrem je poskytnutí cílených doporučení rodičům a příslušným MŠ v rámci dalšího výchovně-vzdělávacího procesu každého dítěte, v případě potřeby odkázání na další specialisty. Včasná diagnostika a cílená příprava tak usnadňují úspěšný start ve škole.
 
Struktura testu MaTeRS je koncipována tak, aby bylo možné úrovně jednotlivých dovedností a schopností dítěte zjišťovat jak v sociální interakci s vrstevníky, tak v rámci individuálního vyšetření. Jednotlivé subtesty jsou zaměřeny na úroveň kognitivních funkcí (grafomotorické schopnosti, sluchové vnímání, zrakové vnímání, řeč a komunikační dovednosti, prostorové vnímání), úroveň pracovních předpokladů a návyků, úroveň sociálně-adaptivního chování.
 
Součástí je také konzultace výsledků vyšetření dítěte se zákonnými zástupci, s jejich souhlasem pak i s pedagogy příslušné MŠ, zpráva s doporučeními.